Policys
Kvalitetspolicy
Nytorgets kunder och andra intressenter kan förvänta sig att:
- Vi levererar i tid och enligt avtal
- Vi ligger i framkant inom fastighetsförvaltning med god kunskap och hög kompetens
- Vi skapar långsiktigt nöjda kunder genom att leverera en bra service
- Vi hanterar ärenden på ett snabbt och professionellt sätt
- Vi är pålitliga som affärspartner, arbetsgivare eller annan partner
- Vi samarbetar med noga utvalda kompetenta leverantörer och underentreprenörer
- Vi kompetensutvecklar våra medarbetare för att möta våra kunders krav och förväntningar
Vår kvalitetspolicy är förstådd och tillämpas av alla i organisationen samt kontinuerligt revideras
Varje anställd och intern resurs åtar sig att:
- Uppfylla kundkrav och övriga tillämpliga krav från intressenter, inklusive tillämpliga lagar och förordningar
- Bidra till att ständigt förbättra verksamheten och höja kvalitetsnivån
Miljöpolicy
Vi arbetar för att skydda miljön, minska vår miljöpåverkan och utveckla vårt miljöarbete genom att:
- Utbilda och motivera våra anställda att utföra sina arbetsuppgifter på ett miljömässigt ansvarsfullt sätt
- Säkerställa att grön el används där det är möjligt
- Utvärdera våra miljöaspekter ur ett livscykelperspektiv och skapa handlingsplaner
- Prioritera leverantörer och underentreprenörer med ett aktivt miljöarbete
- Ta ansvar för vårt avfall genom att bidra till återvinning så långt det är möjligt
- Informera medarbetare och underentreprenörer om miljöledningsarbetet och om vikten av att beakta miljöfrågor i det dagliga arbetet
Varje anställd och intern resurs hos oss åtar sig att:
- Uppfylla gällande miljörelaterade lagar och förordningar samt övriga tillämpliga bindande krav
- Bidra till att ständigt förbättra vårt miljöledningssystem genom att verka för att uppfylla miljömålen och uppnå en bättre miljöprestanda i vår verksamhet