Policys
Miljöpolicy för Nytorget Fastigheter AB
Nytorget arbetar med fastighetsförvaltning, fastighetsservice samt projektledning vid renovering om- och tillbyggnad.
Nytorget ansvarar för att arbetet utförs på miljömässigt bästa sätt, i enlighet med miljöbalken.
Verksamheten i Nytorget anpassas ständigt efter den senaste tekniska utvecklingen för att säkerställa en långsiktigt hållbar utveckling. Företaget bidrag till en sådan samhällsutveckling skall vara att miljökraven uppfylls tidigare och i högre grad än om Nytorget inte anlitas.
Nytorget arbetar kontinuerligt för att förebygga utsläpp, föroreningar av naturmiljön.
Nytorgets verksamhet skall kännetecknas av tillförlitlighet, ansvarstagande, service och nytänkande. Nytorget skall följa tillämplig miljölagstiftning och övriga legala och avtalsmässiga krav som företaget berörs av. Företagets interna miljöarbete skall leda till ständiga förbättringar och bidra till ökad miljömedvetenhet hos kunder och leverantörer.
Medarbetarnas intresse för och kunskap om miljöfrågor skall tillvaratas och utvecklas.
Bolagets VD har det övergripande ansvaret för miljöpolicyn och för att den integreras i verksamhetens marknadsstrategier och utveckling.
Kvalitetspolicy för Nytorget Fastigheter AB
Kvalitet inom Nytorget är att erbjuda tjänster som utförs korrekt, på överenskommen tid och med kompetent och kunnig personal som samverkar för att leverera det kunden förväntar sig.
Kvalitet inom Nytorget är att kunderna uppfattar bolagets tjänster som prisvärda och konkurrenskraftiga.
Kvalitet är även att tjänster utförs så att miljökraven uppfylls tidigare, i högre grad och med bättre ekonomi än om Nytorget inte anlitas.
Nytorgets arbete skall kännetecknas av tillförlitlighet, ansvarstagande, service och nytänkande.
Nytorget skall följa alla legala och avtalsmässiga krav som bolaget berörs av.
Kvalitetsarbetet inom Nytorget ska leda till ständiga förbättringar av de tjänster som företaget säljer och till stärkta relationer, såväl internt mellan medarbetarna som externt gentemot kunder och andra intressenter.
Medarbetarnas intresse för och kunskap om kvalitetsfrågor skall tillvaratas och utvecklas.
Bolagets VD har det övergripande ansvaret för verksamhetens kvalitetspolicy och för att kvalitetsarbetet integreras i bolagets verksamhet.